Ambitie en identiteit

Van Nederlandsche Handels-Hoogeschool tot Erasmus Universiteit Rotterdam, 1913-2013

Ambitie en identiteit

In 1913 richtten Rotterdamse ondernemers de Nederlandsche Handels-Hoogeschool (NHH) op: een praktische en maatschappijgerichte opleiding ter voorbereiding op de complexer wordende handel en economie. Een eeuw later is de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) uitgegroeid tot een internationaal georiënteerde universiteit met vele opleidingen en hoge, wetenschappelijke ambities. In dit boek wordt beschreven hoe de oorspronkelijke doelstellingen, ofwel de ‘Rotterdamse signatuur’, van invloed zijn geweest op de ambities, profilering, identiteit en het imago van de universiteit. Tevens komt aan bod hoe de EUR-medewerkers en studenten in de dagelijks praktijk te maken kregen met de groei van de universiteit en de hiermee gepaard gaande veranderingsprocessen.

redactie en samenstelling: Matthijs Dicke, Paul van de Laar en Joop Visser / auteurs: Ton Bevers, Paul van de Laar, Ben Maandag, Nelleke Manneke / fotografie: Tom Croes / vormgeving: Inge Croes-Kwee, Manifesta / drukwerk: De Groot drukkerij / uitgever: Stad en Bedrijf / 200 p. / 210 x 27 cm / hardcover / 2013 / isbn 9789081974851 / in opdracht van: Erasmus Universiteit Rotterdam

delen op LinkedIn